8 de març del 2013

“SEGUIM AMB L'ESPERANÇA DE PODER JUGAR EL PLAYOFF PER PUJAR A 3a”


No és difícil trobar jugadors ganxons per la demarcació de Girona. Però trobar-ne un com Francesc Guitart (Barcelona, 27 de Maig del 1987) no ho és tant. Actualment al Farners, equip que visita el Guíxols dissabte, ha passat per les categories inferiors de l'Espanyol, i per equips com el Girona o el Palamós. Des de ADN Guíxols hem parlat amb ell per coneixe'l una mica més.


On et vas formar com a jugador, i per quins equips has passat?Com a jugador vaig començar molt petit al Cristinenc, i a l’edat d’aleví vaig anar a l’Escola de Futbol Sant Feliu fins juvenil de primer any que va ser quan vaig firmar per l’Espanyol. Vaig jugar els dos anys de juvenil i després cedit al Girona i al Blanes a tercera en els meus primers dos anys d’amateur. Tot seguit vaig jugar al Cassà un any, dos temporades al Llagostera, una a Palamós i aquesta al Farners.

Vas estar a equips inferiors de l'espanyol. Com recordes aquella etapa?
Doncs com una etapa molt especial, on coneixes el futbol més professional, entrenaments durs, dobles sessions, on coneixes a molts companys i amics i veus els jugadors del primer equip entrenant al costat o inclús entrenant amb ells ja que de tant en quant entrenàvem amb ells.

El fet que el teu pare hagi sigut un dels millors jugadors de la demarcació, t'ha perjudicat o més aviat t'ha beneficiat en la teva trajectòria?
Doncs jo crec que ni una ni l’altre. Molta gent m’ha parlat sempre d’ell, però jo he fet la meva carrera pel meu compte, sense mai parlar d’ell ni mai m’han comparat ja que jugo en una demarcació diferent.

El Farners es troba en un moment excepcional, us esperàveu aquests resultats a inici de la temporada? Us veieu lluitant fins el final per pujar a 3a?
A principi de temporada tothom veia que teníem equip per estar a dalt però el mal inici ens va fer posar els peus a terra i pensar que no seria fàcil. Crec que la primera plaça està molt lluny i intentarem lluitar fins el final per la segona posició. La bona dinàmica que portem en els darrers partits fa que seguim amb l’esperança de poder jugar el playoff per pujar a tercera.

Del 4t classificat al 16è només hi ha 10 punts de diferència. Com veus la categoria? Creus que està tan igualada com marca la classificació?
Crec que hi ha molta igualtat aquest any i qualsevol equip et pot vèncer si no jugues al 100%, per això aquest poc marge a la classificació. Aquesta temporada no hi ha cap Figueres, Palamós o Vilassar que tenien com a únic objectiu l’ascens, i per això tots els equips encara són capaços de lluitar per estar el més amunt possible.

En el partit de la primera volta et vas convertir en el protagonista del partit. Que es sent quan jugues a casa teva com a visitant i contra amics i coneguts?
Doncs surts més motivat ja que la família ve a veure’m al camp els amics també, i era la primera vegada que jugava contra el Guíxols ja que l’any passat estava lesionat.

El Guíxols esta fent una temporada molt irregular, va haver jornades que semblava que es podia enganxar amb els de dalt però ara ja torna a mirar cap abaix. com veus els ganxons? Quin Guíxols us espereu?
Ens esperem un Guíxols dur en defensa, difícil de superar a darrere i amb gent perillosa al davant. Serà un partit molt complicat que si no ho donem tot no ens emportarem els tres punts de casa. Ja recordem que el partit de la primera volta va ser a l’últim moment on vam poder aconseguir marcar però va ser molt dur.

Vas aconseguir fitxar pel Palamós, equip on el teu pare va triomfar durant molts anys. però una lesió et va tenir molts mesos fora de combat. Com recordes aquella època? Et va quedar l'espina clavada?
Doncs la recordo com a una molt mala època, una temporada en la qual primer les lesions i després la falta d’oportunitats que no em va donar l’entrenador, va fer que hagués de marxar d’allà per falta de minuts. El tracte amb la directiva va ser molt dolent i molts jugadors vam sortir per la porta de darrere sense rebre notícies i amb algun mes encara per cobrar. Tinc molts amics encara allà però només s’ha de mirar com han fet les coses últimament i mirar la classificació. La inestabilitat que donen des de dalt fa que l’equip no funcioni.

Has tingut mai la oportunitat de fitxar pel Guíxols? Et veus algun cop jugant amb l'equip blaugrana?
Doncs vaig tenir l’oportunitat aquesta temporada quan en Ramón Monras em va trucar però ja m’havia emparaulat amb el Farners. De fet ja m’han trucat gairebé cada temporada però no ha arribat encara el moment. Segur que un any o altre acabaré jugant alguna temporada al Municipal Josep Sunyer i Arxer.

La última pregunta sempre és la mateixa. Un resultat per diumenge?
Qualsevol que afavoreixi al Farners. Li desitjo el millor al Guíxols però a partir de diumenge.


AL DETALL
No jugaries mai al... MADRID
Si no haguessis jugat mai a futbol jugaries: a tennis, pàdel, bàsquet...
El millor jugador amb qui has compartit vestuari: Marc Torrejón, Juanjo Ciercoles, Javi Màrquez...
El millor entrenador que has tingut: Rubi, ara al Girona.
El millor moment de la teva carrera: L’ascens de fa dos anys amb el Llagostera a Segona B.
El pitjor moment de la teva carrera: L’any passat a Palamós on no em van deixar tenir minuts.
Un bon davanter ha de tenir: Gol
Un equip: El Barça
Un referent futbolístic: Pattrick Kluivert, sempre m’he identificat amb el seu joc.
Un estadi: El Camp Nou
Un jugador: Leo Messi
Un himne: Els segadors
Un plat: La vedella amb bolets de la meva iaia Antonia.
Una pel·lícula: The shooter
Un llibre: El monje que vendió su Ferrari
Un estil musical: Rock català, una mica de tot.
Un grup: Els amics de les Arts
Un color: Groc
Una ciutat: Sant Feliu de Guíxols
Mar o muntanya: Totes dos, una mica de cada.



*Foto: http://www.golcat.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Opina amb respecte i educació.